Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(40)
Forma i typ
Książki
(37)
Publikacje informacyjne
(2)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Kielce - Czytelnia
(1)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(1)
Końskie - wypożyczalnia
(1)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(1)
Starachowice - wypożyczalnia
(1)
Starachowice - czytelnia
(1)
Włoszczowa - czytelnia
(1)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(7)
Szuścik Urszula
(6)
Klus-Stańska Dorota
(4)
Zbróg Zuzanna
(4)
Bronk Dorota
(3)
Bortliczek Małgorzata
(2)
Bugajska-Jaszczołt Beata
(2)
Chojnacka-Synaszko Barbara
(2)
Czerska Aneta
(2)
Dymara Bronisława
(2)
Jędrzejowska Ewa
(2)
Kapica Gabriela
(2)
Kopciewicz Lucyna
(2)
Kłosińska Tatiana
(2)
Malenda Anna
(2)
Oleksy Jadwiga
(2)
Ratajek Zdzisław
(2)
Reclik Renata
(2)
Szyling Grażyna
(2)
Wiśniewska-Kin Monika
(2)
Wąsiński Arkadiusz (1970- )
(2)
Włoch Stanisława
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Białobrzeska Katarzyna
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Borzęcka Anna
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Buła Anna
(1)
Cackowska Małgorzata
(1)
Czajkowska Monika
(1)
Czudek-Ślęczka Sonia
(1)
Daniszewski Rafał
(1)
Denek Kazimierz (1932- )
(1)
Drost Małgorzata
(1)
Drost-Rudnicka Małgorzata
(1)
Dyrda Jolanta
(1)
Erenc-Grygoruk Grażyna
(1)
Fontana David
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Ganczarska Małgorzata
(1)
Gawlicz Katarzyna
(1)
Grochowalska Magdalena
(1)
Grochowska Magdalena
(1)
Grzeszkiewicz Bożena
(1)
Guz Sabina
(1)
Góral-Półrola Jolanta
(1)
Hruzd Alicja
(1)
Jelinek Jan Amos
(1)
Jopkiewicz Andrzej
(1)
Kalka Dorota
(1)
Kamińska Aleksandra
(1)
Karczmarzyk Małgorzata
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Klinik Anna
(1)
Konopnicka Iwona
(1)
Konopnicki Adam
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Korzeniewska-Killo Katarzyna
(1)
Kowalik-Olubińska Małgorzata
(1)
Kozieł Beata
(1)
Kołodziejski Maciej
(1)
Krauze-Sikorska Hanna
(1)
Kruk Jolanta
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Krzykowski Grzegorz
(1)
Kurkowski Cezary
(1)
Kurowska Barbara
(1)
Kuszak Kinga
(1)
Kuźma Józef (1935- )
(1)
Kwiatkowska-Góralczyk Małgorzata
(1)
Lewartowska-Zychowicz Małgorzata
(1)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(1)
Lukasova Hana
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Majcher Iwona
(1)
Mendel Maria
(1)
Michalewska Maria Teresa
(1)
Mikler-Chwastek Anna
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Morbitzer Janusz
(1)
Mosiołek Marta
(1)
Mroczka Ewa
(1)
Muchacka Bożena
(1)
Nadworska Katarzyna
(1)
Nierenberg Bogusław
(1)
Nitecka-Walerych Anna
(1)
Nowakowska-Siuta Renata (1970- )
(1)
Nowicka Marzenna
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Oleśniewicz Piotr
(1)
Ostrowska Krystyna
(1)
Palak Zofia
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Parlak Mirosława
(1)
Pater-Ejgierd Natalia
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(38)
nieznany (pol)
(2)
Język
polski
(40)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Nauczanie początkowe
(20)
Dziecko
(19)
Wychowanie przedszkolne
(13)
Czytanie
(8)
Pedagogika wczesnoszkolna
(6)
Rodzina
(6)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Języki
(5)
Nauczyciele
(5)
Uczniowie klas początkowych
(5)
Pisanie
(4)
Bajka i baśń
(3)
Dojrzałość szkolna
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Język polski
(3)
Matematyka
(3)
Multimedia
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Reklama
(3)
Szkolnictwo
(3)
Twórczość dzieci i młodzieży
(3)
Wychowanie
(3)
Dysleksja
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Edukacja medialna
(2)
Inteligencje wielorakie
(2)
Klasa szkolna
(2)
Kreatywność
(2)
Mowa
(2)
Muzyka
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Młodzież
(2)
Nadpobudliwość psychoruchowa
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Nauka czytania
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Osiągnięcia szkolne
(2)
Pamięć
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika przedszkolna
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Podręczniki szkolne
(2)
Psychoedukacja
(2)
Rozwój poznawczy
(2)
Taniec
(2)
Teatr
(2)
Wychowanie religijne
(2)
Zespół ADHD
(2)
.4
(1)
Alkoholizm
(1)
Arteterapia
(1)
Asertywność
(1)
Autorytet
(1)
Blogi
(1)
Cyberprzestrzeń
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dydaktyka ogólna
(1)
Dysgrafia
(1)
Dysortografia
(1)
Dziecięcy Szpital Kompleksowej Rehabilitacji "Górka" (Busko-Zdrój)
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko zdolne
(1)
E-learning
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Fonem
(1)
Freinet, Celestyn (1896-1966)
(1)
Grupa rówieśnicza
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry komputerowe
(1)
Głusi
(1)
Higiena szkolna
(1)
Inteligencja
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Internet a dziecko
(1)
Internet a komunikacja interpersonalna
(1)
Ja (psychol.)
(1)
Język
(1)
Język angielski
(1)
Języki obce
(1)
Katolicyzm
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Komputer a dziecko
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konformizm
(1)
Kreatywność dziecka
(1)
Książki obrazkowe
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie telematyczne
(1)
Kwestionariusz Europejskiego Towarzystwa Dysleksji
(1)
Lingwistyka
(1)
Liryka dziecięca
(1)
Temat: czas
1989-
(4)
2001-0
(4)
Temat: miejsce
Busko-Zdrój (woj. świętokrzyskie)
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Holandia
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kobylany (woj. małopolskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Niemcy
(1)
Ostrowiec Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Polska
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Szwecja
(1)
Walia (Wielka Brytania)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
Bibliografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Czasopisma naukowe polskie
(1)
Czasopisma pedagogiczne polskie
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
40 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 251591/czyt.37 (1 egz.)
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45546, 45547 (2 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48083, 48205 (2 egz.)
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51264 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40528 (1 egz.)
Starachowice - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 40529 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 29839 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Kwartalnik, 2011, nr 2-
Wcześniejsza częstotliwość: Półrocznik, 2005-2011, nr 1
R. 1, nr 1 (2005).
Od R. 5, nr 1 (2009) tytuł równoległy: Issues in Early Education.
Od R. 10, nr 2 (2014): Warszawa : Polskie Towarzystwo Pedagogiczne ; Sopot : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
Od R. 5, nr 1 (2009) tekst pol., ang.
Zawartość zasobu Kielce - czytelnia
2005 (vol. 1), nr 1-2
2023 (vol. 19), nr 1 (56)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera m.in.: S. 117-128 : Twórczość dziecka - determinanty i praktyka edukacyjna / Małgorzata Suświłło.
Zawiera m.in.: S. 149-158 : Konteksty komunikacyjne a rozwój języka dziecka / Magdalena Grochowalska.
Zawiera m.in.: S. 159-168 : Jakość samopoczucia dziecka w sytuacji startu szkolnego i jego uwarunkowania / Mirosława Nyczaj-Drąg.
Zawiera m.in.: S. 229-234 : Możliwości stosowania mnemotechniki w edukacji dzieci sześcioletnich / Małgorzata Ganczarska.
Zawiera m.in.: S. 235-242 : Edukacja ekologiczna dzieci w wieku przedszkolnym / Lidia Wollman-Mazurkiewicz.
Zawiera m.in.: S. 263-274 : Rola edukacji technicznej w rozwijaniu sprawności manualnej dzieci 6-7-letnich / Małgorzata Drost.
Zawiera m.in.: S. 307-312 : Bajkowy świat reklamy / Bogusław Nierenberg.
Zawiera m.in.: S. 345-354 : Dzieci nadpobudliwe psychoruchowo - problemy wczesnej diagnozy i interwencji / Małgorzata Kowalik-Olubińska.
Zawiera m.in.: S. 355-362 : Profilaktyka, wczesna diagnoza i interwencja w przypadku dziecka ryzyka dysleksji / Ewa Jędrzejowska.
Zawiera m.in.: S. 363-374 : Minimalizowanie ryzyka dysleksji u dzieci pięcioletnich / Barbara Kurowska.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności.)
Bibliogr. s. 636-662. Indeksy.
Zawiera m.in.: S. 25-78 : Dyskursy pedagogiki wczesnoszkolnej (Odmiany dyskursów wczesnej edukacji) / Dorota Klus-Stańska.
Zawiera m.in.: S. 79-122 : Kategoria dziecka i dzieciństwa w nowożytnej myśli pedagogicznej (Dziecko i dzieciństwo - badania, zmina znaczeń) / Maria Szczepska-Pustkowska.
Zawiera m.in.: S. 123-157 : Prawa dziecka (Początki inicjatyw na rzecz praw dziecka; Krótkie kalendarium praw dziecka; Konwencja o Prawach Dziecka) / Maria Szczepska-Pustkowska.
Zawiera m.in.: S. 158-184 : Nauczyciel (wczesnej edukacji) w relacjach wolności i przymusu (Współczesne modele bycia nauczycielem) / Małgorzta Lewartowska-Zychowicz.
Zawiera m.in.: S. 185-223 : Nauczyciel z uczniem, rodzicami i lokalną społecznością. Koncepcje partnerstwa edukacyjnego / Maria Mendel.
Zawiera m.in.: S. 224-257 : (P)rogi szkoły / Maria Mendel, Aleksandra Cieślak.
Zawiera m.in.: S. 261-290 : Oblicza szkolnej socjalizacji / Marzenna Nowicka.
Zawiera m.in.: S. 291-311 : Wczesna edukacja i płeć kulturowa / Lucyna Kopciewicz.
Zawiera m.in.: S. 312-330 : Książka obrazkowa dla dzieci / Małgorzata Cackowska.
Zawiera m.in.: S. 331-365 : Socjopedagogiczny wymiar zabawy w edukacji wczesnoszkolnej / Danuta Waloszek.
Zawiera m.in.: S. 366-400 : Dziecko i rówieśnicy w społecznym świecie wczesnej edukacji (Umiejętności społeczne dzieci w wieku wczesnoszkolnym; Przyjaźnie dziecięce; Zachowania altruistyczne; Konflikty - ich natura i sposoby rozwiązywania; Zaburzenia zachowania źródłem odrzucenia społecznego; Sytuacja rodzinna jako ukryty kontekst kontaktów rówieśniczych; Relacje dorosły-dziecko jako wyznacznik powodzenia w kontaktach rówieśniczych) / Małgorzata Karwowska-Struczyk.
Zawiera m.in.: S. 401-420 : Dziecięca codzienność w przestrzeni podwórka / Jolanta Zwiernik.
Zawiera m.in.: S. 421-453 : Dzieci z obszarów biedy i zaniedbań kulturowych (Ubóstwo dzieci w perspektywie globalnej i lokalnej; Zjawisko biedy w karach Unii Europejskiej) / Maria Szczepska-Pustkowska, Małgorzata Żytko.
Zawiera m.in.: S. 457-504 : Tworzenie warunków dla rozwojowej zmiany poznawczej i konstruowania wiedzy przez dziecko / Dorota Klus-Stańska, Jolanta Kruk.
Zawiera m.in.: S. 505-529 : Programy kształcenia i podręczniki szkolne jako,,wybór z kultury" / Ewa Zalewska.
Zawiera m.in.: S. 530-547 : Kształcenie zintegrowane jako koncepcja zmiany w polskiej edukacji początkowej / Ewa Zalewska.
Zawiera m.in.: S. 548-586 : Dociekania filozoficzne z dziećmi / Maria Szczepska-Pustkowska.
Zawiera m.in.: S. 587-635 : Poznawanie ucznia / Grażyna Szylin [i in.].
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 208-217.
Zawiera: Wyzwania współczesnej edukacji wobec dzieci ; Wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci w procesie kształcenia i wychowania ; Kompetencje diagnostyczne nauczycieli wczesnej edukacji ; Fragmentaryczne deficyty i zaniedbania w rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym ; Opóźnienia i deficyty rozwoju motorycznego ; Fragmentaryczne zaburzenia procesów intelektualno-poznawczych ; Zaburzenia procesów emocjonalnych ; Zaburzenia procesów dynamiki nerwowej ; Diagnoza w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej ; Pojęcie diagnozy ; Diagnoza całościowa (holistyczna) i jej struktura ; Znaczenie diagnozy całościowej w procesie kształcenia i wychowania ; Metody diagnozowania i sposoby ich wykorzystania w praktyce ; Obserwacja jako metoda diagnozowania ; Analiza wytworów dziecka ; Dialog (rozmowa) w diagnozie dziecka ; Metody diagnozowania środowiska dziecka ; Wywiad w diagnozowaniu środowiska ; Rysunek w diagnozowaniu środowiska rodzinnego ; Rozmowa z dzieckiem w diagnozie środowiskowej ; Dokumentoskopia - analiza dokumentów ; Przykładowa diagnoza całościowa (holistyczna).
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: s. 9-19 : Nauczanie języków obcych dzieci w wieku wczesnoszkolnym - wyzwania i problemy / Teresa Siek-Piskozub.
Zawiera: S. 20-39 : Wczesne rozpoczynanie nauki języków / Dominika Krzemińska.
Zawiera: S. 40-50 : Psychorozwojowe uwarunkowania wczesnej edukacji językowej / Ewa Wieszczeczyńska.
Zawiera: S. 51-59 : Nauczyciel języka obcego w edukacji wczesnoszkolnej / Maria Stec.
Zawiera: S. 60-70 : Zintegrowany język obcy jako element edukacji wczesnoszkolnej / Katarzyna Sradomska.
Zawiera: S. 73-82 : Język obcy w edukacji wczesnoszkolnej : kompetencje językowe małych uczniów / Mariola Bogucka.
Zawiera: S. 83-98 : Rozwój sprawności receptywnych we wczesnoszkolnym nauczaniu języków obcych / Joanna Gładysz.
Zawiera: S. 99-109 : Sprawność mówienia produktywnego we wczesnoszkolnej edukacji językowej / Aldona Sopata.
Zawiera: S. 110-126 : Trudna sztuka czytania w języku obcym w pierwszym etapie kształcenia / Małgorzata Pamuła.
Zawiera: S. 127-145 : Twórcze i odtwórcze aspekty wczesnego nabywania sprawności pisania w języku obcym / Joanna Zawodniak.
Zawiera: S. 146-159 : Diagnoza i ocena postępów uczniów na lekcjach języka obcego w edukacji wczesnoszkolnej / Magdalena SZpotowicz.
Zawiera: S. 160-178 : Świadomość wielokulturowa dziecka w strukturze kompetencji międzykulturowej - od teorii do praktyki / Anna Jaroszewska.
Zawiera: S. 181-188 : CLIL sposobem na włączenie języka obcego w edukacji wczesnoszkolnej / Katarzyna Nicholls.
Zawiera: S. 189-199 : Nauczanie wielozmysłowe - stara metoda w nowoczesnej szkole? / Agnieszka Krajewska.
Zawiera: S. 200-213 : Gry i zabawy (z) językiem obcym, czyli kilka słów o tym, jak unikać monotonii metodycznej / Marta Kotarba-Kańczugowska.
Zawiera: S. 214-232 : Środki dydaktyczne wykorzystywane w nauczaniu dzieci / Izabela Jaros, Anna Raulinajtys.
Zawiera: S. 233-245 : Podejście storyline - kreatywna współpraca nauczyciela i ucznia / Mieczysława Materniak.
Zawiera: S. 246-259 : Dzieci sieci - technologie informacyjno-komunikacyjne - jak nie zgubić wartości i przygotować dzieci do funkcjonowania w społeczeństwie przyszłości / Agata Hofman.
Zawiera: S. 260-267 : Wybrane zasady pracy z dzieckiem nadpobudliwym i dyslektycznym na lekcji języka obcego / Wioletta Szóstak.
Cechy rozwojowe dziecka w wieku 3-7 lat. Charakterystyka procesu aktywizacji języka obcego. Język jako wrodzony narząd biologiczny - opinie współczesnych naukowców. Hipoteza okresu krytycznego. Hipoteza różnicy fundamentalnej. Czy warto zaczynać w bardzo młodym wieku? Praca z dziećmi: motywacja, inteligencja wieloraka, style uczenia się, potrzeba uwagi, koncentracja uwagi, faza ciszy. Charakterystyka edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Praktyczne aspekty nauczania dzieci w wieku wczesnoszkolnym: kary i nagrody, wykorzystanie pomocy wizualnych, dobór podręcznika, wykorzystanie piosenek i rymowanek w trakcie zajęć, prace ręczne, historyjki, uczestnictwo w programie eTwinning. Fazy wczesnego okresu szkolnego. Rozwój poznawczy. Rozwój osobowości. Zasady nauczania języka obcego. Kształcenie nauczycieli języka obcego. Współczesny nauczyciel języka obcego. Praca w edukacji wczesnoszkolnej. Raport Rady Europy na temat głównych zasad tworzących podstawy pedagogiczne do nauczania dzieci języków. Polski system kształcenia językowego. Trudności w przeniesieniu modelu zintegrowanej edukacji na edukację języka obcego. Płaszczyzny integracji. Terminologia i wielość pojęć zwiazanych z tzw. integracją. Zintegrowanie w interpretacji autorów dostępnych programów nauczania do edukacji zintegrowanej i języka angielskiego. Podnoszenie świadomości nauczycieli. System opisu kompetencji językowych. Językowa kompetencja komunikacyjna. Postawa ciekawości poznawczej. Wiedza i sprawności językowe. Umiejętności personalne. Umiejętności uczenia się. Wrażliwość interkulturowa. Optymalne warunki dla rozwoju sprawności receptywnych. Metody i techniki rozwijania sprawności rozumienia ze słuchu (podejście narracyjne, metoda reagowania całym ciałem, techniki rozwijania sprawnosci rozumienia ze słuchu). Sprawność mówienia. Czynniki stanowiące o specyfice wczesnoszkolnej edukacji językowej. Zasady rozwijania sprawności mówienia we wczesnoszkolnej edukacji językowej. Badania rozwoju sprawności mówienia. Techniki wspierające sprawność produktywnego mówienia na etapie wczesnoszkolnym. Czym jest czytanie? Czytanie w języku drugim. Opis kompetencji komunikacyjnych na poziomie A1 (leksykalna, gramatyczna, semantyczna, fonologiczna, ortograficzna, ortoepiczna). Kompetencje związane z umiejętnością czytania (dekodowanie). Rozwój umiejętności czytania (umiejętności metafonologiczne, rozwój umiejętności metaleksykalnej w procesie czytania). Strategie czytania. Metody i techniki rozwijania sprawności czytania u dzieci. Wczesna nauka pisania a stereotypy. Współzależność pisania w języku pierwszym i drugim. Dziecko jako naśladowca i odkrywca symboliki języka. Pisanie obcojęzyczne w praktyce nauczania. Egzemplifikacja heurystyczno-operacyjnego modelu nauki pisania. Ocenianie dzieci w polskim systemie edukacji. Wspomagania szczegółowe dotyczące języka obcego nowożytnego w podstawie programowej. Wymagania szczegółowe w ocenie opisowej. Sposoby oceniania poszczególnych sprawności i umiejętności. Planowanie i bieżące ocenianie efektów uczenia się. Wdrażanie do samooceny. Portfolio. Kompetencje kluczowe w perspektywie edukacji XXI wieku. Pojęcie kompetencji międzykulturowej. Kompetencja międzykulturowa a świadomość wielokulturowa dziecka. Kształtowanie świadomości wielokulturowej dziecka w praktyce szkolnej (uwarunkowania prawno-organizacyjne, znaczenie podręcznika oraz innych materiałów dydaktycznych, zastosowanie gier i zabaw językowych, pacynka jako pośrednik międzykulturowy, multimedia jako cenne źródło treści z pogradnicza kultur, aspekt edukacji muzycznej, wykorzystanie tekstów narracyjnych, wdrażanie uczniów do czytania oraz pisania w języku obcym). Czym jest CLIL? Podstawa programowa edukacji wczesnoszkolnej a CLIL. Nauczanie języka obcego przez nauczyciela nauczania zintegrowanego. Nauczanie języka obcego przez innego nauczyciela. Inteligencje wielorakie. Nauczanie wielozmysłowe - w przyjaźni z uczącym się dzieckiem. Wpływ predyspozycji percepcyjnych na preferowane przez uczniów aktywności. Przykłady gier i zabaw dla uczniów o różnych preferencjach sensorycznych. Próba zdefiniowania środków dydaktycznych oraz pełnionych przez nie funkcji. Prezentacja środków dydaktycznych stosowanych w nauczaniu dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Czym jest storyline? Storyline a kreatywne uczenie się i nauczanie. Dlaczego warto wprowadzić storyline w procesie wczesnej nauki języka obcego? Storyline w praktyce. Narzędzia służące komunikacji w nauczaniu języka angielskiego wspomaganym technologią informacyjną (blogi, wieloużytkowe domeny, poczta elektroniczna, wiki). Zadania i ćwiczenia polegające na wykorzystaniu internetu.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera m.in.: S. 165-174 : Pedagogika dzieciństwa - wątki zaniechane i konieczne (w refleksji nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej) / Małgorzata Kwiatkowska-Góralczyk.
Zawiera m.in.: S. 230-247 : Matematyka a problem gender / Lucyna Kopciewicz.
Zawiera m.in.: S. 270-284 : Różowe koty, spanie na prawym boku i piła w przedszkolu. Dyskursywne konstrukcje dziecka i dzieciństwa a polskie i skandynawskie praktyki pedagogiczne / Katarzyna Gawlicz.
Zawiera m.in.: S. 339-347 : Etnografia w naukach pedagogicznych - od opisu do zaangażowania krytycznego / Maria Marcińczuk.
Zawiera m.in.: S. 359-371 : Fenomenografia jako metoda postępowania badawczego w badaniach nad tożsamością nauczycieli wczesnej edukacji / Ewa Mroczek.
Zawiera m.in.: S. 425-439 : Poziom twórczości dzieci w młodszym wieku szkolnym (w świetle wyników badań psychometrycznych) / Jolanta Bonar.
Zawiera m.in.: S. 440-457 : Zaułki oceniania wczesnoszkolnego / Grażyna Szyling.
Zawiera m.in.: S. 458-476 : Rozwój słownikowy dzieci u progu nauki szkolnej na przykładzie projektu Logopedicus / Jolanta Góral-Półrola, Marta Mosiołek.
Zawiera m.in.: S. 585-600 : Szanse i bariery organizowania współpracy grupowej w praktyce szkolnej i przedszkolnej z odniesieniem do projektu Molteno realizowanego w RPA / Agnieszka Szplit, Zuzanna Zbróg.
Zawiera m.in.: S. 601-612 : Między uprawą a wychowaniem do wartości ciała. Ewolucja poglądów na cele wychowania fizycznego / Anna Nitecka-Walerych.
Zawiera m.in.: S. 613-623 : Dziecko w wirtualnej galerii. Analiza wybranych stron internetowych wielkich muzeów / Natalia Pater-Ejgierd, Małgorzata Karczmarzyk.
Zawiera m.in.: S. 635-640 : Teren przyszkolny jako miejsce oswajania przyrody / Iwona Majcher.
Tekst częśc. tł. ze słowac.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [367].
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera m.in.: S. 15-34 : Wspomaganie rozwoju dzieci w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym. Zasady, szanse i trudności / Anna Mikler-Chwastek.
Zawiera m.in.: S. 35-58 : Pięciolatki w cieniu sześciolatków czy sześciolatki w cieniu pięciolatków - zagrożenia rozwoju starszych przedszkolaków / Katarzyna Nadrowska.
Zawiera m.in.: S. 59-72 : Współcześnie stosowane metody pomocy dzieciom z trudnościami rozwojowymi. Doniesienie z ogólnopolskich badań sondażowych / Agnieszka Olechowska.
Zawiera m.in.: S. 73-72 : Dwie edukacje małego dziecka / Ziofia Remiszewska.
Zawiera m.in.: S. 93-108 : Potrzeba wyróżniania sukcesów szkolnych uczniów z trudnościami w uczeniu się / Marzena Żółcik.
Zawiera m.in.: S. 135-144 : Psychoedukacja jako forma wspierania rozwoju ucznia niedostosowanego społecznie - ujęcie systemowe / Mateusz Warchał.
Zawiera m.in.: S. 145-165 : Dziecko z nadpobudliwością psychoruchową i deficytem uwagi - najważniejsze problemy oraz sposoby postępowania / Joanna Skibska.
Zawiera m.in.: S. 169-190 : Edukacyjne bariery kreatywności młodszych uczniów / Gabriela Kapica.
Zawiera m.in.: S. 191-202 :: Sztuka i twórczość dziecka w kontekście jego rozwoju i wychowania estetycznego / Urszula Szuścik.
Zawiera m.in.: S. 203-212 : Radość dzieciństwa zagrożona - problemy wczesnej edukacji estetycznej / Mirosława Zalewska-Pawlak.
Zawiera m.in.: S. 213-228 : Współbycie interpersonalne dzieci i dorosłych jako fenomen i zadania edukacji. Bliżej pedagogiki współbycia / Bronisława Dymara.
Zawiera m.in.: S. 229-256 : Możliwości i zagrożenia dla jakości życia dzieci na etapie edukacji wczesnoszkolnej / Hana Lukasova.
Zawiera m.in.: S. 257-276 : Rodzice dzieci w młodszym wieku szkolnym w roli (nie)wymagających odbiorców informacji o uczniowskich osiagnięciach szkolnych / Barbara Chojnacka-Synaszko.
Zawiera m.in.: S. 277-294 : Językowy obraz współczesnej rodziny - na przykładzie wypowiedzi uczniów w młodszym wieku szkolnym / Kinga Kuszak.
Zawiera m.in.: S. 295-318 : Od edukacji dorosłych do kreowania potrzeb dziecka - świat potrzeb dziecka w językowym obrazie reklam / Małgorzata Bortliczek.
Zawiera m.in.: S. 341-366 : Wychowanie religijne w edukacji małego dziecka / Natalia Maria Ruman.
Tekst częśc. czes., słowac. Streszcz. ang., pol. przy pracach. Spis treści także ang.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: S. 11-41 : Nauczyciel wobec współczesnych wyzwań i konieczności / Heliodor Muszyński.
Zawiera: S. 43-60 : Nauczycielska tożsamość zawodowa jako konstrukt negocjowany społecznie, czyli o pozorach podmiotowości nauczyciela wczesnej edukacji / Dorota Klus-Stańska.
Zawiera: S. 63-79 : Poziomy rozumienia własnego nauczycielstwa / Henryka Kwiatkowska.
Zawiera: S. 83-102 : Etyczność i profesjonalizm nauczyciela dzieci / Danuta Waloszek.
Zawiera: S. 105-111 : Nauczyciel przedszkolny - jaki powienien być? / Małgorzata Suświłło.
Zawiera: S. 115-124 : Wymagania stawiane nauczycielom / Lidia Wollman.
Zawiera: S. 127-130 : Obraz dziecka funkcjonujący w nowych dokumentach programowych / Jolanta Nowak.
Zawiera: S. 133-144 : Wrażliwość teoretyczna nauczyciela - stare czy nowe dyskursy pedagogiczne? / Małgorzata Karwowska-Struczyk.
Zawiera: S. 147-158 : Problemy z upowszechnianiem edukacji przedszkolnej w Polsce / Jerzy Lackowski.
Zawiera: S. 161-164 : Jaka szkoła dla dzieci sześcioletnich po reformie? / Agnieszka Nowak-Łojewska.
Zawiera: S. 165-167 : Nauczyciel najmłodszych uczniów w kontekście społecznej debaty o kształt edukacji dzieci 6-letich / Teresa Neckar-Ilnicka.
Zawiera: S. 171-186 : Rodzice jako pierwsi nauczyciele. Partnerzy, petenci czy zło konieczne? / Piotr Kowalczuk.
Zawiera: S. 189-198 : Meandry ochrony dziecka i dzieciństwa. Kilka refleksji nauczyciela akademickiego / Danuta Waloszek.
Zawiera: S. 199-200 : Argumenty na rzecz nauczyciela początkującego / Danuta Waloszek.
Wyzwania w działalności nauczyciela. Typy funkcjonowania zawodowego: typ asekuracyjno-adaptacyjny, typ submisyjno-konstruktywny, typ autonomiczno-kreatywny. Nauczyciel w zmieniającej się szkole. Nauczyciel wobec wymogów roli zawodowej. Modele profesjonalizmu nauczycieli w Polsce obecne w świadomosci społecznej: nauczyciel-misjonarz, nauczyciel-autorytet, nauczyciel-urzędnik. Alternatywne obrazy zawodu nauczyciela: nauczyciel-ekspert, nauczyciel-autorytet z zasług, nauczyciel-transformatywny intelektualista. Adaptacyjne cechy nauczycielskich zawodowych nastawień. Inicjatorzy, realizatorzy i sprzymierzeńcy zmiany. Akademicka, rodzicielska i nauczycielska inicjatywa zmian. Poziomy rozumienia własnego nauczycielstwa. Poziom przedrozumienia - rozumienie w służbie zabezpieczenia siebie, własnej wygody. Poziom zadośćuczynienia konwencji - rozumienie w służbie odzwierciedlenia przepisu roli. Przekraczanie konwencji - rozumienie w służbie projekcji "autonomicznego ja". Zmiana oczekiwań wobec edukacji. Oczekiwania wobec nauczyciela. Etyczność w zawodzie nauczyciela. Profesjonalizm nauczyciela. Model nauczyciela wychowawcy obejmujący cztery kompetencje: intelektualne, psychologiczno-pedagogiczne, etyczne, specyficzne. Rzeczywiste przygotowanie praktyczne nauczycieli. Przykład dobrej praktyki z Norwegii. Kim jest dziecko? Teoria czy praktyka w kształecniu nauczycieli? Uczenie się - subiektywny i intersubiektywny proces. Rola nauczyciela. Istota wrażliwości teoretycznej. Problemy z upowszechnianiem edukacji przedszkolnej w Polsce: Geneza problemu, Edukacja przedszkolna na terenach wiejskich, Małe przedszkola, Lokalne centra edukacyjno-kulturowe, Edukacja przedszkolna w dużych miastach, Elastyczność działania to poprawa dostępności. Rola rodziców w procesie wychowania i edukacji. Partnerstwo w edukacji. Szkoła dla Rodziców i Wychowawców, Rodzice w szkole. Dobry Rodzic - Dobry Start. Parents as teachers. Kampanie i programy społeczne. Realne partnerstwo. Zakończenie: Propozycje do rozważenia. Zawiera notki o autorach.
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [367].
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: Wspomaganie rozwoju i uczenia się małego dziecka.
Zawiera: Wspomaganie rozwoju dzieci w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym. Zasady, szanse i trudności / Anna Mikler-Chwastek.
Zawiera: Pięciolatki w cieniu sześciolatków czy sześciolatki w cieniu pięciolatków - zagrożenia rozwoju starszych przedszkolaków / Katarzyna Nadrowska.
Zawiera: Współcześnie stosowane metody pomocy dzieciom z trudnościami rozwojowymi. Doniesienie z ogólnopolskich badań sondażowych / Agnieszka Olechowska.
Zawiera: Dwie edukacje małego dziecka / Zofia Remiszewska.
Zawiera: Potrzeba wyróżniania sukcesów szkolnych uczniów z trudnościami w uczeniu się / Marzena Żółcik
Zawiera: Rozvijanie socialnych zrucnosti żiakov mladsieho skolskeho veku / Michaela Vańcova.
Zawiera: Psychoedukacja jako forma wspierania rozwoju ucznia niedostosowanego społecznie - ujęcie systemowe / Mateusz Warchał.
Zawiera: Dziecko z nadpobudliwością psychoruchową i deficytem uwagi - najważniejsze problemy oraz sposoby postępowania / Joanna Skierska.
Zawiera: Konteksty wychowawcze - ku pedagogice współbycia.
Zawiera: Edukacyjne bariery kreatywności młodszych uczniów / Gabriela Kapica.
Zawiera: Sztuka i twórczość dziecka w kontekście jego rozwoju i wychowania estetycznego / Urszula Szuścik.
Zawiera: Radość dzieciństwa zagrożona - problemy wczesnej edukacji estetycznej / Mirosława Zalewska-Pawlak.
Zawiera: Współbycie interpersonalne dzieci i dorosłych jako fenomen i zadania edukacji. Bliżej pedagogiki współbycia / Bronisława Dymara.
Zawiera: Rodzice dzieci w młodszym wieku szkolnym w roli (nie)wymagających odbiorców informacji o uczniowskich osiagnięciach szkolnych / Barbara chojnacka-Synaszko.
Zawiera: Językowy obraz współczesnej rodziny - na przykładzie wypowiedzi uczniów w młodszym wieku szkolnym / Kinga Kuszak.
Zawiera: Możliwości i zagrożenia dla jakości życia dzieci na etapie edukacji wczesnoszkolnej / Hana Lukasova.
Zawiera: Od edukacji dorosłych do kreowania potrzeb dziecka - świat potrzeb dziecka w językowym obrazie reklam / Małgorzata Bortliczek.
Zawiera: Wychowanie religijne w edukacji małego dziecka / Natalia Maria Ruman.
Tekst częśc. czes., słowac. Streszcz. ang., pol. przy pracach. Spis treści także ang.
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra.)
XIX na grzb. oznacza numer sympozjum, 24-26 czerwca 2013 r., Zakopane.
Bibliogr. przy ref.
Zawiera: O nauczycielu, czyli w dialogu "jak nauczyciel z nauczycielem" / Jan Grzesiak.
Zawiera: Część I. Kompetencje współczesnego nauczyciela.
Zawiera: Niepewność-zwątpienie - jako składnik nauczycielskiej kompetencji? / Danuta Waloszek.
Zawiera: Kompetencje interpersonalne w zawodzie nauczycielskim / Ryszard Parzęcki.
Zawiera: Kompetencje zawodowe nauczyciela wychowania fizycznego (doniesienia z badań) / Wanda Kulesza.
Zawiera: Część II. Nauczyciel jako lider szkolnej edukacji.
Zawiera: Czy innowacje w szkole są możliwe bez lidera? / Zofia Remiszewska
Zawiera: Żywe słowo jako istotny element kształtowania autorytetu nauczyciela. O celach i metodach kształcenia studentów oraz pedagogów w zakresie emisji głosu i kultury języka / Rafał Majzer.
Zawiera: Postawa twórcza nauczyciela - znaczenie w edukacji / Beata Gawłowska.
Zawiera: Motywowanie nauczycieli jako wyzwanie dla współczesnego szkolnictwa / Ewa Łupińska-Toroń.
Zawiera: Część III. Znaczenie dydaktyki w pracy nauczyciela.
Zawiera: Multimedialne wsparcie dla edukacji w naukach humanistycznych i społecznych / Irena Pulak, Małgorzata Wieczorek-Tomaszewska.
Zawiera: Zastosowanie korpusów tekstowych w edukacji aksjolingwistycznej / Mateusz Warchał.
Zawiera: Teoria fraktali dla dydaktyki jako innowacja naukowo-badawcza / Kazimierz Wenta.
Zawiera: Media społecznościowe - narzędzie ucznia cyfrowej szkoły / Emilia Musiał.
Zawiera: Część V. E-learning jako innowacja w kształceniu.
Zawiera: Skuteczność i jej ewaluacja w kształceniu na odległość / Krzysztof Krakowski.
Zawiera: Web Quest jako nowoczesne narzędzie dydaktyczne w zintegrowanym obszarze edukacyjnym / Joanna Juszczyk-Rygałło.
Zawiera: Część VI. Problemy kształcenia przyszłych nauczycieli.
Zawiera: Prace dyplomowe w uczelni wyższej. Szanse i zagrożenia / Kameduła Eugeniusz.
Zawiera: Miejsce nauk biologicznych w kształceniu nauczycieli / Krystyna Zatoń.
Zawiera: Edukacja aksjologiczna w kształceniu akademickim studentów kierunków pedagogiczno-artystycznych / Jadwiga Uchyła-Zroski.
Zawiera: Edukacja nauczyciela: przyszłość - teraźniejszość - jutro. Wybrane zagadnienia / Małgorzata Kabat.
Zawiera: Komponenty zainteresowań wyrażanych przez studentów pedagogiki / Barbara Klasińska.
Zawiera: Część VII. Praca nauczyciela a ewaluacja postępów uczniów w nauce.
Zawiera: Specyfika zawodu nauczyciela oraz jego rola w zaspokajaniu potrzeb uczniów zdolnych / Kamila Magdalena Kosiak.
Zawiera: "Szkoła jaka jest każdy widzi" - obraz współczesnej szkoły w opiniach studentów pedagogiki - przyszłych nauczycieli dzieci wczesnej edukacji / Tatiana Grabowska.
Zawiera: Uczeń zdolny w polskiej szkole - możliwości i zagrożenia / Kamila Magdalena Kosiak.
Zawiera: Rozwój i wychowanie ucznia czy realizacja programu - poszukiwanie nowych rozwiązań w edukacji jutra / Stanisław Włoch.
Streszcz. ang. przy ref. Spis treści także ang., niem., ros.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne. Problemy społeczne, edukacyjne i artystyczne. ISSN 2083-179X ; t. 20)
Zawiera: S. 19-33 : Pedagogika wczesnoszkolna wobec realnych problemów edukacyjnych w czasach przełomów / Zdzisław Ratajek.
Zawiera: S. 35-49 : O sposobach kształcenia sprawności językowych w edukacji wczesnoszkolnej / Krystyna Gąsiorek.
Zawiera: S. 51-60 : Czy dzieci mogą sprostać wyzwaniom współczesnej szkoły? / Jagoda Cieszyńska.
Zawiera: S. 61-70 : Strategie terapeutyczne w dysleksji paradygmatycznej i syntagmatycznej / Marta Korendo.
Zawiera: S. 71-89 : TRIZ - pedagogika w procesie aktywizacji poznawczej uczniów klas początkowych / Irena Stańczyk.
Zawiera: S. 91-99 : Środowisko wiejskie specyficznym miejscem kształtowania kultury języka / Anna Szkolak.
Zawiera: S. 101-112 : Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej dzieci w ćwiczeniach z luką informacyjną / Agnieszka Szplit.
Zawiera: S. 113-135 : Mowa dzieci w wieku przedszkolnym i sposoby jej wspomagania / Elżbieta Zyzik.
Zawiera: S. 137-156 : Stymulowanie rozwoju umiejętności komunikacyjnych dzieci posługujących się ograniczonym kodem językowym / Zuzanna Zbróg, Piotr Zbróg.
Zawiera: S. 159-172 : Poznawcze i społeczne uwarunkowania osiągnięć w czytaniu sześciolatków / Grażyna Krasowicz-Kupis.
Zawiera: S. 173-198 : Zagadnienie periodyzacji rozwoju mowy dziecka / Józef Porayski-Pomsta.
Zawiera: S. 199-208 : Historyjka obrazkowa jako środek aktywizujący rozwój leksykalny i rozumienie treści u dzieci siedmioletnich / Anna Jakubowicz-Bryx.
Zawiera: S. 209-231 : Uwarunkowania poprawności pisma uczniów klas początkowych / Małgorzata Kwaśniewska.
Zawiera: S. 233-258 : Aktywność pisarska dzieci w szkole - o rozwoju umiejętności językowych we wczesnej edukacji / Małgorzata Żytko.
Zawiera: S. 259-276 : Język pisany jako obszar inwersji w przedszkolnej i wczesnoszkolnej edukacji polonistycznej / Zuzanna Zbróg.
Zawiera: S. 277-285 : Niska sprawność grafomotoryczna problemem całego życia / Aneta Ratajek.
Zawiera: S. 287-305 : Nauka pisania. Zestawienie bibliograficzne w wyborze / Małgorzata Kwaśniewska.
Zawiera recenzje następujacych książek: Wypych Agnieszka "Wspieranie werbalnego rozwoju dziecka w oparciu o eksperymenty językowe, tropy stylistyczne i dobrą litearturę. Ćwiczenia terapeutyczne", Jaszczyszyn Elżbieta "Oczekiwania sześciolatków i ich rodzin w stosunku do szkoły a realia realizacji obowiązku szkolnego".
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: Wczesna edukacja dziecka - stan, potrzeby i kierunki przemian.
Zawiera: Dziecko sześcioletnie w szkole. Szansa czy zagrożenie? / Krystyna Żuchelkowska.
Zawiera: Dziecko w siódmym roku życia a start szkolny / Jerzy Niemiec.
Zawiera: Wczesna edukacja dzieci - stan, potrzeby i kierunki przemian / Sabina Guz.
Zawiera: Start szkolny uczniów - studium porównawcze / Mirosława Cylkowska-Nowak.
Zawiera: Obowiązek szkolny w krajach Unii Europejskiej / Dariusz Ochmański.
Zawiera: Problematyka startu szkolnego na łamach czasopism pedagogicznych w latach 2000-2008 / Elzbieta Marek, Olga Zamecka-Zalas.
Zawiera: Znaczenie dzieciństwa w rozwoju osobowości / Stanisław Włoch.
Zawiera: Wcześniejszy start szkolny w kontekście rozwoju i edukacji dziecka / Bożena Muchacka.
Zawiera: Edukacja dziecka. Ograniczenia i możliwości - perspektywy / Irena Adamek.
Zawiera: Dziecko jako podmiot edukacji w świetle nowej podstawy programowej klas I-III / Józef Bałachowicz.
Zawiera: Start szkolny dziecka sześcioletnieggo - między koniecznością a potrzebą / Krystyna Kusiak, Renata Stawinoga.
Zawiera: Opinie nauczycieli edukacji elementarnej na temat wcześniejszego startu szkolnego / Iwona Zwierzchowska.
Zawiera: Wcześniejsza edukacja dzieci sześcioletnich w szkole w opiniach nauczycieli przedszkoli / Iwona Rudek, Anetta Soroka-Fedorczuk.
Zawiera: Dziecko sześcioletnie w systemie edukacyjnym w opinii studentów kierunków pedagogicznych / Małgorzata Gogolewska-Tośka.
Zawiera: Gotowość współczesnej polskiej szkoły do przyjęcia sześciolatków / Marzenna Magda-Adamowicz.
Zawiera: Start szkolny a osiągnięcia rozwojowe i edukacyjne dzieci sześcioletnich.
Zawiera: Diagnoza w edukacji przedszkolnej / Lucyna Smółka.
Zawiera: Staż przedszkolny wobec społecznych uwarunkowań dojrzałości szkolnej sześciolatków / Barbara Walasek-Jarosz.
Zawiera: Rozwój psychoruchowy dziecka sześcioletniego a zasady konstruowania procesu nauczania w edukacji wstępnej - w świetle obniżenia obowiązku szkolnego / Anna Witkowska-Tomaszewska.
Zawiera: Kompetencje społeczne dziecka a wcześniejszy start szkolny / Małgorzata Cywińska.
Zawiera: Społeczno-emocjonalna gotowość dzieci sześcioletnich do podjęcia nauki (na podstawie badań własnych) / Aleksandra Skowrońska.
Zawiera: Znaczenie edukacji przedszkolnej w rozwoju emocjonalnym człowieka / Jolanta Barszcz-Skowronek.
Zawiera: Możliwości dynamizowania rozwoju moralnego dziecka sześcioletniego w świetle nowej podstawy programowej / Marta Buk-Cegiełka.
Zawiera: Sześciolatek - homo loquens? Uwagi o językowym przygotowaniu dziecka sześcioletniego do startu szkolnego / Anna kowalska.
Zawiera: Poznawcze i społeczne uwarunkowania osiągnięć w czytaniu sześciolatków / Grażyna Krasowicz-Kupis.
Zawiera: Wybrane teoretyczne i praktycznne problemy motywowania dzieci sześcioletnich do uczenia się czytania / ZUzanna Zbróg.
Zawiera: Konteksty elementarnej edukacji muzycznej dzieci przedszkolnych / Lidia Kataryńczuk-Mania.
Zawiera: Sprawność motoryczna - ważny element przygotowania dziecka do szkoły / Jolanta Andrzejewska, Katarzyna Nieleszczuk.
Zawiera: Potrzeba edukacji konsumenckiej najmłodszych - zarys zagadnienia / Grażyna Kwiatkowska, Renata Maksymiuk.
Zawiera: Wspierająca rola środowiska edukacyjnego i rodzinnego w rozwoju dziecka.
Zawiera: Indywidualizacja programu kształcenia warunkiem zaspokojenia zróżnicowanych potrzeb dzieci / Ewa Skrzetuska.
Zawiera: Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i ich realizacja w szkole / Katarzyna Jaworska-Biskup.
Zawiera: Warunki wspierania rozwoju dziecka z grupy ryzyka dysleksji / Barbara Kurowska.
Zawiera: Odroczenie obowiązku szkolnego szansą na przyszłe sukcesy edukacyjne dzieci / Ewa Lewandowska.
Zawiera: Opieka zdrowotna i socjalna w placówkach szkolnych w kontekście potrzeb rozwojowych dziecka / Teresa Parczewska.
Zawiera: Wspieranie nauczycieli przedszkola w ocenie dojrzałości szkolnej dziecka przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną w Leżajsku / Magdalena Kozyra-Sekulska.
Zawiera: Od poglądowości do działalności dziecka w szkole. Organizacja środowiska wspierającego rozwój uczniów w deklaracjach przyszłych nauczycieli / Beata Bednarczuk.
Zawiera: Mądrość ukryta w zabawie - wspieranie zdolności dzieci w kształceniu zintegrowanym / Iwona Czaja-Chudyba.
Zawiera: Podmiotowość dziecka w wieku przedszkolnym w świetle zdarzeń krytycznych / Małgorzata Sawińska.
Zawiera: Aksjologiczne aspekty kompetencji zawodowych nauczyciela szansą i wyzwaniem dla wcześniejszego startu szkolnego / Alicja Olszak.
Zawiera: Nauczyciel sześciolatka-pierwszoklasisty. Pytania, wątpliwości, dylematy / Małgorzata Kwiatkowska-Góralczyk.
Zawiera: Nauczyciel twórcą efektywnego środowiska edukacyjnego szkoły / Maria Hawrylak.
Zawiera: Przygotowanie nauczyciela wczesnej edukacji do kształcenia literackiego / Małgorzata Centner-Guz.
Zawiera: Stan aktualny, potrzeby i bariery rozwoju zawodowego nauczcyieli klas I-III szkół podstawowych / Barbara Bilewicz-Kuźnia.
Zawiera: Wsparcie środowiska rodzinnego jako warunek efektywnego oddziaływania edukacji przedszkolnej / Teresa Sokołowska-Dzioba.
Zawiera: Edukacyjne wsparcie rodziców a poziom gotowości szkolnej dzieci / Małgorzata Chojak.
Zawiera: Opinie rodziców o wykorzystaniu podręczników w edukacji przedszkolnej / Anna Jakubowicz-Bryx.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 289-322.
Zawiera: S. 15-28 : Nowe wyzwania edukacji wczesnoszkolnej. Zwrot ku potencjałowi samorozwoju (Na jakiej zmianie paradygmatu w pojęciu edukacji wczesnoszkolnej się opieramy? Z jakim rozumieniem dziecka można spotkać się w edukacji wczesnoszkolnej, W czym leży istota sporu o indywidualność dziecka w edukacji wczesnoszkolnej? Jak podchodzić do indywidualności ucznia w edukacji wczesnoszkolnej)/ Hana Lukášowá.
Zawiera: S. 29-45 : Edukacja w klasach niższych - dyskursy, palące problemy i potrzeba zmiany (Postrzeganie jakości edukacji początkowej w dyskursie społecznym, Kierunki zmian w teorii i praktyce edukacji początkowej, "Kształcenie dla rozwoju" jako istota edukacji początkowej, Wsparcie rozwoju podmiotowości dziecka jako podstawowy cel edukacji wczesnoszkolnej) / Józefa Bałachowicz.
Zawiera: S. 46-59 : Kontestacja pedagogiki wczesnoszkolnej / Marzenna Magda-Adamowicz.
Zawiera: S. 60-75 : Dziecko a świat zawodowy, czyli o nieobecnym polu eksploracji w pedagogice dziecka ( W poszukiwaniu teorii rozwoju zawodowego na etapie dzieciństwa, Selektywne tezy z badań empirycznych dzieciństwa w rozwoju zawodowym, Zadania edukacyjnej praktyki pracy z dzieckiem) / Magdalena Piorunek.
Zawiera: S. 76-87 : Szkoła - nowe przestrzenie edukacyjne (Uczenie się jako kategoria zmiany, Przestrzeń i środowisko edukacyjne stymulatorem zmiany, Nieodkryty potencjał środowiska edukacyjnego, Refleksje końcowe) / Jolanta Nowak.
Zawiera: S. 91-100 : Marzenia dzieci jako obraz wartości przejmowanych w socjalizacji / Krystyna Ferenz.
Zawiera: S. 101-115 : Kapitał społeczno-kulturowy i ekonomiczny rodziny z klasy średniej a kapitał edukacyjny dziecka w teorii Pierr'a Bourdieu (Wprowadzenie, Kapitał ekonomiczny, Kapitał społeczny, Kapitał kulturowy, Kapitał symboliczny a inne rodzaje kapitału, Kapitał a klasa społeczna, Kapitał edukacyjny) / Mirosława Nyczaj-Drąg.
Zawiera: S. 116-133 : Teoria nauczania rozwijającego w świetle badań szkoły Elkonin (Geneza teorii nauczania rozwijającego, Propozycje zmian w programach nauczania, Nauczanie rozwijające w świetle badań naukowych, Nauczanie rozwijające we współczesnej szkole rosyjskiej) / Anna Jurek.
Zawiera: S. 134-147 : Oblicza błędu jako kategorii pedagogicznej (Błąd błędowi nierówny, Rodzaje błędów, Między mniemaniem a wiedzą o znaczeniu błędów, Podejście do błędów z perspektywy teorii uczenia się) / Iwona Kopaczyńska.
Zawiera: S. 148-161 : Edukacja dla mądrości - perspektywa teoretyczna i praktyczna (Mądrość życiowa w koncepcjach psychopedagogicznych, Potrzeba działań w obszarze edukacji dla mądrości) / Elżbieta Płóciennik.
Zawiera: S. 162-170 : Edukacja domowa jako alternatywna do nauczania szkolnego (Edukatorzy domowi - różne rodziny, różne doświadczenia, Pozytywne i negatywne strony edukacji domowej) / Agnieszka Frankowska.
Zawiera: S. 173-189 : Dyrektorzy o edukacji początkowej w szkołach wielkomiejskich (Szkoły z wynikami poniżej średniej, Szkoły z wynikami powyżej średniej, Oczekiwania wobec trzecioklasistów, nauczycieli klas I-III oraz nauczycieli klas IV, Szkoła to my - dyrektor integrujący nauczycieli, uczniów, rodziców i lokalne środowisko - demokratyczne zarządzanie, Szkoła to ja - dyrektor zachowujący dystans i hierarchię stosunków wewnątrz szkoły) / Małgorzata Żytko.
Zawiera: S. 190-201 : The values and the concept quality of school life of pupils elementary and secondary schools / Tatiána Göbelová.
Zawiera: S. 202-214 : Fazy procesu konfliktowego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (Procesualny model konfliktu D.R. Petersona a właściwości procesu konfliktowego dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych, Faza początkowa wchodzenia w konflikt, Faza środkowa konfliktu, Faza końcowa konfliktu, Słowo zakończenia) / Małgorzata Cywińska.
Zawiera: S. 215-227 : Portret nauczyciela własnej edukacji kredka malowany(Nauczyciel wczesnej edukacji, Obraz nauczyciela kredką malowany - komunikat z badań) / Iwona Konopnicka.
Zawiera: S. 228-241 : Udział szkoły w rozwoju czytelnictwa u dzieci w wieku przedszkolnym / Ivana Gejgušová.
Zawiera: S. 242-256 : Pomiar matematycznych umiejętności twórczych dzieci (Podstawowe informacje o pomiarach OBUT 2011 i monitoringu, Monitoring a egzaminy zewnętrzne, Pomiar OBUT a inne egzaminy zewnętrzne i monitoring, Zakres badanych umiejętności oraz wiedzy w badaniach, Diagnoza zdolności twórczych dzieci w OBUT 2011 i w monitoringu) / Marek Piotrowski.
Zawiera: S. 257-272 : Postawy rodzicielskie a formy pomocy dziecku (Postawy rodziców wobec dziecka, Style życia w rodzinie, Status dziecka w rodzinie, Wyniki empirycznych badań własnych, Wnioski) / Leokadia Wiatrowska.
Zawiera: S. 273-288 : Nadopiekuńczość w rozumieniu rodziców dzieci w wieku wczesnoszkolnym (Nadopiekuńczość jako postawa wychowawcza, Rozumienie nadopiekuńczości przez rodziców dzieci w wieku wczesnoszkolnym, Symptomy i ocena nadopiekuńczości w opinii rodziców, Tendencje rodziców do stosowania postawy nadopiekuńczej wobec dzieci) / Sabina Koczoń-Żurek.
Publikacja zawiera teksty specjalistów zajmujących się pedagogiką wczesnoszkolną, badających problematykę edukacji dzieci rozpoczynających naukę w szkole. Praca składa się z sześciu części podejmujących zagadnienia teoretyczne i odnoszące się do praktyki, nawiązujące do zmieniających się kontekstów społecznych.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 15-28: Przemiana dzieciństwa jako wyznacznik przemian edukacyjnych / Iwona Samborska.
Zawiera: S. 29-41: Nieobecna praktyka - o wykorzystaniu strategii rozwijających krytyczną refleksję w edukacji wczesnoszkolnej / Iwona Czaja-Chudyba.
Zawiera: S. 42-67: Opieka wnuków nad dziadkami w przestrzeni wspólnoty rodzinnej / Sonia Czudek-Ślęczka, Arkadiusz Wąsiński.
Zawiera: S. 68-78: Problemy wczesnej edukacji medialnej / Tatiana Kłosińska.
Zawiera: S. 79-90: Wychowanie dla bezpieczeństwa we współczesnym społeczeństwie. Wybrane dylematy i zagrożenia / Małgorzata Zalewska-Bujak.
Zawiera: S. 91-103: Bezpieczeństwo w życiu przedszkolaka - komunikat z badań / Katarzyna Wojciechowska.
Zawiera: S. 104-114: Zjawisko krzywdzenia dzieci - próba analizy wybranych raportów / Beata Kozieł.
Zawiera: S. 117-129: Current nature of childern's education in Czech pre-school institutions / Radmila Burkovičová.
Zawiera: S. 130-138: Školná vzdêlávacï program a plán autoevaluace materské školy / Alexandra Tomášová.
Zawiera: S. 167-178: Wspieranie samodzielności myślowej uczniów klas początkowych w praktyce szkolnej / Anna Buła.
Zawiera: S. 179-188: Wspieranie aktywności matematycznej dzieci w młodszym wieku szkolnym / Renata Reclik.
Zawiera: S. 189-196: Myślenie metaforyczne dzieci w wieku wczesnoszkolnym - niewykorzystane i zaniedbane możliowości, zanikająca szansa... / Monika Wiśniewska-Kin.
Zawiera: S. 197-208 : Zadania edukacyjne jako czynnik wspierający rozwój dzieci w młodszym wieku szkolnym / Jolanta Bonar.
Zawiera: S. 209-221 : Rozwój emocjonalno-społeczny dzieci w wieku przedszkolnym / Bożena Grzeszkiewicz.
Zawiera: S. 222-238 : Potrzeba kształtowania kompetencji społeczno-emocjonalnych małego dziecka / Aleksandra Skowrońska.
Zawiera: S. 239-251 : Dzieci w młodszym wieku szkolnym wobec oferty zagospodarowania czasu wolnego w placówkach świetlicowych / Barbara Chojnacka-Synaszko.
Zawiera: S. 252-274 : Zachowania ryzykowne małych dzieci jako przejaw socjopatologii rodziny na pograniczu polsko-czeskim / Jacek Stelmach.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera m.in.: S. 15-28 : Przemiana dzieciństwa jako wyznacznik przemian edukacyjnych / Iwona Samborska.
Zawiera m.in.: S. 42-67 : Opieka wnuków nad dziadkami w przestrzeni wspólnoty rodzinnej / Sonia Czudek-Ślęczka, Arkadiusz Wąsiński.
Zawiera m.in.: S. 68-78 : Problemy wczesnej edukacji medialnej / Tatiana Kłosińska.
Zawiera m.in.: S. 79-90 : Wychowanie dla bezpieczeństwa we współczesnym społeczeństwie. Wybrane dylematy i zagrożenia / Małgorzata Zalewska-Bujak.
Zawiera m.in.: S. 91-103 : Bezpieczeństwo w życiu przedszkolaka - komunikat z badań / Katarzyna Wojciechowska.
Zawiera m.in.: S. 104-114 : Zjawisko krzywdzenia dzieci - próba analizy wybranych raportów / Beata Kozieł.
Zawiera m.in.: S. 167-177 : Wspieranie samodzielności myślowej uczniów klas początkowych w praktyce szkolnej / Anna Buła.
Zawiera m.in.: S. 179-188 : Wspieranie aktywności matematycznej dzieci w młodszym wieku szkolnym / Renata Reclik.
Zawiera m.in.: S. 189-196 : Myślenie metaforyczne dzieci w wieku wczesnoszkolnym - niewykorzystane i zaniedbane możliowości, zanikająca szansa... / Monika Wiśniewska-Kin.
Zawiera m.in.: S. 209-221 : Rozwój emocjonalno-społeczny dzieci w wieku przedszkolnym / Bożena Grzeszkiewicz.
Zawiera m.in.: S. 122-138 : Potrzeba kształtowania kompetencji społeczno-emocjonalnych małego dziecka / Aleksandra Skowrońska.
Zawiera m.in.: S. 239-251 : Dzieci w młodszym wieku szkolnym wobec oferty zagospodarowania czasu wolnego w placówkach świetlicowych / Barbara Chojnacka-Synaszko.
Zawiera m.in.: S. 252-274 : Zachowania ryzykowne małych dzieci jako przejaw socjopatologii rodziny na pograniczu polsko-czeskim / Jacek Stelmach.
Tekst częśc. ang., czes., słowac. Streszcz. ang., pol. przy pracach. Spis treści także ang.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 171-181.
Zawiera: 1. Uczyć myśleć odważnie, skutecznie - nowe wyzwanie współczesnej szkoły. 1.1. Nowe myślenie o wczesnej edukacji dziecka na tle zmian w kształceniu. 1.2. Zagadnienie dyspozycji do myślenia twórczego i kreatywności uczniów w edukacji wczesnoszkolnej. 1.3. Rozwój poznawczy dziecka w młodszym wieku szkolnym. 1.4. Podmiotowość i partnerskie relacje w procesie wczesnej edukacji dziecka.
Zawiera: 2. Teoria Rozwiązywania Innowacyjnych Zadań (TRIZ - Pedagogika) i jej zastosowanie w procesie edukacyjnym. 2.1. Twórca Teorii Rozwiązywania Innowacyjnych Zadań (TRIZ - Pedagogiki). 2.2. Istota Teorii Rozwiązywania Innowacyjnych Zadań (TRIZ - Pedagogiki). 2.3. Znaczenie zadań i problemów otwartych w Teorii Rozwiązywania Innowacyjnych Zadań (TRIZ - Pedagogice). 2.4. Szkoła a stymulowanie dyspozycji uczniów do myślenia twórczego.
Zawiera: 3. Metodologia badań własnych. 3.1. Uzasadnienie wyboru tematu i cele badań. 3.2. Problemy i hipotezy badawcze. 3.3. Zmienne i ich wskaźniki. 3.4. Metody, techniki i narzędzia badań. 3.5. Teren i zakres badań. 3.6. Sposoby opracowania i prezentacji wyników badań.
Zawiera: 4. Poziom dyspozycji do myślenia twórczego uczniów w świetle wyników badań eksperymentalnych. 4.1. Charakterystyka badanych grup. 4.2. Założenia metodyczne i organizacyjne eksperymentalnego programu zajęć z zastosowaniem metodyki Teorii Rozwiązywania Innowacyjnych Zadań (TRIZ - Pedagogiki). 4.3. Poziom rozwoju intelektualnego uczniów w badanych grupach. 4.4. Poziom dyspozycji do myślenia twórczego uczniów klas I-III szkoły podstawowej. 4.4.1. Wyniki pomiaru początkowego. 4.4.2. Wyniki pomiaru końcowego. 4.5. Poziom dyspozycji do myślenia twórczego uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej. 4.5.1. Wyniki pomiaru początkowego. 4.5.2. Wyniki pomiaru końcowego. 4.6. Ewaluacja efektów zastosowania metodyki Teorii Rozwiązywania Innowacyjnych Zadań (TRIZ - Pedagogiki) w pracy z uczniem szkoły podstawowej.
Celem przeprowadzonych badań było poznanie możliwości stymulowania myślenia twórczego oraz aktywności poznawczej uczniów w młodszym wieku szkolnym za pośrednictwem specyficznych działań edukacyjnych opartych w całości na metodzie TRIZ - Pedagogiki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zawiera: S. 11-15 : Projekt "Kompetentny nauczyciel wczesnej edukacji inwestycją w lepszą przyszłość" - założenia i realizacja / Joanna Karczewska.
Zawiera: S. 17-30 : Efektywność realizacji projektu w zakresie kompetencji nauczycielskich studentów / Sławomir Koziej.
Zawiera: S. 31-34 : Realizacja praktyk studenckich w ramach projektu "Kompetentny nauczyciel wczesnej edukacji inwestycją w lepszą przyszłość" / Elżbieta Zyzik.
Zawiera: S. 35-45 : Synergia technologii i edukacji - nowoczesne narzędzia cyfrowe w akademickim procesie kształcenia beneficjentów projektu "Kompetentny nauczyciel wczesnej edukacji inwestycją w lepszą przyszłość" / Izabela Jaros.
Zawiera: S. 49-58 : O stawaniu się nauczycielem jutra / Anna Ozga.
Zawiera: S. 59-69 : Wsparcie nauczyciela w rozwoju kompetencji zawodowych / Jolanta Szempruch.
Zawiera: S. 71-82 : Osobowość nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej warunkiem powodzenia procesu edukacyjnego / Lidia Pawelec.
Zawiera: S. 83-97 : Wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne nauczycieli wczesnej edukacji w kontekście aktualnych standardów kształcenia nauczycieli / Elżbieta Marek.
Zawiera: S. 99-108 : Twórczy nauczyciel wczesnej edukacji - cechy i zachowania / Zofia Okraj.
Zawiera: S. 109-120 : Jakość pracy nauczyciela a umiejętność radzenia sobie z wypaleniem zawodowym / Leokadia Szymczyk.
Zawiera: S. 121-127 : Wartość samoedukacji w procesie doskonalenia kompetencji nauczyciela wczesnej edukacji / Tomasz Łączek.
Zawiera: S. 119-136 : Organizacja praktycznego kształcenia studentów edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej / Elżbieta Zyzik.
Zawiera: S. 137-150 : Znaczenie rozwijania świadomości językowej dziecka w wieku przedszkolnym i w przygotowaniu do nauki czytania i pisania / Alicja Giermakowska.
Zawiera: S. 161-170 : Nauczyciel języka obcego - wczoraj, dziś i jutro ... / Monika Nowotnik-Kozicka.
Zawiera: S. 171-190 : Kompetencje arytmetyczne studentów edukacji wczesnoszkolnej / Beata Bugajska-Jaszczołt, Danuta Drygała.
Zawiera: S. 191-200 : Walory pedagogiki muzycznej w stymulacji procesów rozwojowych dziecka / Anna Śliwińska.
Zawiera: S. 201-218 : Subiektywna ocena posiadanych przez studentów pedagogiki kompetencji przydatnych w zaspokajaniu specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów / Karol Bidziński.
Zawiera: S. 219-232 : Opinie studentów pedagogiki na temat spodziewanych trudności w zaspokajaniu specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów / Karol Bidziński.
Zawiera: S. 233-245 : Zespół dziecka krzywdzonego ze szczególnym problemem społecznym / Joanna Zemlik.
Zawiera: S. 249-259 : O sztuce budowania zespołu klasowego / Anna Ozga, Lidia Kowalczyk.
Zawiera: S. 261-268 : Uczyć myśleć skutecznie - propozycja rozwiązań metodycznych / Irena Stańczak.
Zawiera: S. 269-276 : Przykładowe zabawy dla dzieci 5-letnich służące realizacji treści edukacji matematycznej programu pt. "Nasze przedszkole" / Małgorzata Kwaśniewska, Wiesława Żaba-Żabińska.
Zawiera: S. 277-288 : Ćwiczenia kształtujące równowagę jako kluczowy element zajęć ruchowych z dziećmi w wieku młodszym szkolnym / Magdalena Lelonek, Agata Jopkiewicz.
Zawiera: S. 289-293 : Scenariusz zajęć zintegrowanych z elementami języka rosyjskiego - klasa III / Anna Kot, Bożena Nowak.
Zawiera: S. 295-298 : Scenariusz warsztatów dla dzieci w wieku 6-11 lat / Milena Chlewicka, Sylwia Nowak.
Tekst częśc. w jęz. ang., streszcz. ang., pol. przy pracach.
Zawiera definicje pojęć: kompetencje nauczycielskie, wypalenie zawodowe, świadomość fonologiczna. Omówiono m.in. kompetencje specjalistyczne, kompetencje psychologiczno-pedagogiczne, kompetencje dydaktyczne. Zawiera: scenariusze zajęć w kl. III szkoły podstawowej: "Jak skutecznie odmawiać, mówić "nie", "Ze sztuką na ty", przykłady zabaw dla dzieci 5-letnich (m.in. zabawy kształtujące orietnację przestrzenną irównowagę).
Książka
W koszyku
(PNiP.)
Bibliogr. s. 310-329. Indeksy.
Zawiera m.in.: S. 38-76 : Wybrane zagadnienia dotyczące paradygmatów edukacyjnych, struktury i funkcjonowania systemów oświatowych (Polityka edukacyjna Unii Europejskiej i jej konsekwencje dla reform edukacyjnych; Systemy edukacyjne w wybranych krajach świata - System szkolny Niemiec, System szkolny Holandii, System szkolny Anglii i Walii, System szkolny Finlandii, System szkolny Szwecji, System szkolny Francji, System szkolny Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej, System szkolny Polski)
.20 S. 77-122 : Wybrane problemy edukacyjne (Rola wczesnej edukacji w wyrównywaniu szans edukacyjnych dzieci; Wczesna edukacja dziecka w Polsce; Kształcenie średnie drugiego stopnia; Kształcenie i doskonalenie zawodowe; Kształcenie nauczycieli).
Zawiera m.in.: S. 122-174 : Aspekty organizacji pracy instytucji oświatowych (Procedury ewaluacji wewnętrznej i zewnętrznej w kontekście międzynarodowym; Kluczowe kompetencje i ich rozwój w wybranych krajach europejskich; Optymalne metody i formy pracy z uczniem zdolnym; Edukacja włączająca - nowe wyzwania dla szkół w Europie; Współpraca szkoły z rodzicami; Nauczanie domowe).
Zawiera m.in.: S. 175-259 : Szkolnictwo wyższe i edukacja dorosłych (Pierwsze uniwersytety europejskie - krótka charakterystyka; Aktualna sytuacja uniwersytetów w Europie; Stany Zjednoczone - zarys procedur nadawania tytułów i stopni naukowych).
Zawiera m.in.: S. 260-287 : Pilne zadania stojące przed europejską polityką oświatową (Kształcenie przedszkolne; Współczesne wyzwania pedagogiki międzykulturowej).
Zawiera m.in.: S. 288-295 : Perspektywy rozwoju pedagogiki porównawczej.
Książka
W koszyku
Zawiera: Inteligencja emocjonalna a funkcjonowanie szkolne młodzieży / Irena Przybylska.
Zawiera: Komputer w życiu dziecka - implikacje pedagogiczne / Irena Pulak.
Zawiera: Rola i miejsce książki w promowaniu rozwoju dziecka we współczesnym systemie edukacyjnym / Bernadeta Szczupał.
Zawiera: Problemy i perspektywy rozwoju szkoły - organizacji uczącej się i doskonalącej / Jolanta Szempruch.
Zawiera: Muzyka w szkole w aspekcie preferencji i oczekiwań młodzieży / Elżbieta Szubertowska.
Zawiera: Nierówności społeczne w polskim szkolnictwie / Mirosław J. Szymański.
Zawiera: Główne kierunki i zadania polskiej edukacji w integrującej się Europie / Marian Śnieżyński.
Zawiera: Przedszkole jako podstawa szkoły promującej rozój człowieka / Danuta Waloszek.
Zawiera: Zmienność świata a edukacja. Szanse i zagrożenia / Stanisława Włoch.
Zawiera: Inspiracyjna i kreacyjna rola sztuki w spotkaniach i dialogach edukacyjnych / Teresa Żebrowska.
Zawiera: Szkoła wobec specjalnych potrzeb edukacyjnych dziecka / Joanna Żądło.
Zawiera: Przygotowanie nauczycieli do edukacji muzycznej / Beata Bonna.
Zawiera: Rola nauczyciela w wychowaniu estetycznym. Relacja mistrz - uczeń w terapii zajęciowej / Magdalena Janota Bzowska.
Zawiera: Aktywność ruchowa nauczycieli a kreowanie zachowań prozdrowotnych / Jadwiga Daszykowska.
Zawiera: Role społeczne nauczycieli. Od roli heroicznej do roli chimerycznej / Robert Fudali.
Zawiera: Rola nauczyciela w terapii wad wymowy / Joanna Gruba, Irena Powelczyk.
Zawiera: Wykorzystanie teorii inteligencji wielorakiej w szkole / Celestyna Grzywniak.
Zawiera: Kompetencje emocjonalne nauczycieli przedszkolnych i szkolnych - propozycje kształcenia / Barbara Górecka-Mostowicz.
Zawiera: Stres organizacyjny a syndrom wypalenia zawodowego w gupie zawodowej / Joanna Barbara Hałaj.
Zawiera: Zahamowanie rozwoju zawodowego nauczyciela - syndrom wypalenia zawodowego / Sabina Koczoń-Żurek.
Zawiera: Współczesny surdopedagog / Ewa Kulczycka.
Zawiera: Zajęcia muzyczno-ruchowe w kształtowaniu osobowości nauczyciela / Romualda Ławrowska.
Zawiera: Asertywność jako jeden z zasobów osobowości przyszłych nauczycieli / Piotr Majewicz.
Zawiera: Możliwości i ograniczenia w urzeczywistnianiu komunikacyjnego modelu edukacji / Joanna Malinowska.
Zawiera: Nauczyciel wczesnej edukacji - próba zarysowania sylwetki / Elżbieta Marek.
Zawiera: Pedagog specjalny wobec potrzeb dziecka o zaburzonym rozwoju / Elżbieta Maria Minczakiewicz.
Zawiera: Żołnierz i urzędnik - o potrzebie zmiany ethosu nauczycielskiego w Polsce / Zbigniew Nowak.
Zawiera: Nauczyciele i koledzy z klasy jako najistotniejsze warstwy znaczeniowe doświadczeń szkolnych uczniów / Mirosława Nyczaj-Drąg.
Zawiera: Nauczyciel w obec problemu edukacji integracyjnej / Barbara Oszustowicz.
Zawiera: Nauczyciel w roli twórcy sytuacji rozwijającej umiejętność pracy w grupie / Bożena Pawlak.
Zawiera: Potrzeby i kierunki rozwoju samokształcenia i doskonalenia nauczycieli / Józef Półturzycki.
Zawiera: Kompetencje komunikacyjne nauczyciela przyszłości / Janusz Ropski.
Zawiera: Dylematy zawodowe nauczycieli a ich wiedza psychologiczna / Grażyna Rudkowska.
Zawiera: Nauczyciel wobec trudności zawodowych / Antoni Rumiński.
Zawiera: Znaczenie edukacji przedszkolnej w rozwijaniu kompetencji komunikacyjnej dziecka / Lucyna Smółka.
Zawiera: Kompetencje pedagogiczne nauczyciela / Beata SUfa.
Zawiera: Od Marka F. Kwintyliana do Elen Key. Konstruowanie modelu nauczyciela przyszłości na podstawie wybitnych europejskich koncepcji pedagogicznych / Małgorzata Stawiak-Ososińska.
Zawiera: Rozwijanie kreatywności w kształceniu nauczycieli edukacji plastycznej / Anna Steliga-Kowalska.
Zawiera: Komunikowanie się nauczyciela z uczniami w edukacji zintegrowanej / Dorota Szuman.
Zawiera: Edukacja międzykulturowa w wymiarze specjalnego nauczania / Jolanta Tatara.
Zawiera: Formacja osobowościowa jako czynnik jakości kształcenia nauczycieli / Andrzej Michał De Tchorzewski.
Zawiera: Rola pedagoga w reformowanej szkole / Danuta Topa.
Zawiera: Nauczyciel - doradcą zawodu / Anna Zadęcka-Cekiera.
Zawiera: Nauczyciel - wychowawca - terapeuta dziecka z zaburzeniami złożonymi - profejonalizm, predyspozycje, kompetencje / Marzena Zaorska.
Zawiera: Model funkcjonowania pedagogicznego nauczycieli nauczania zintegrowanego w zakresie edukacji przyrodniczej / Irmina Zioło.
Zawiera: Nauczyciele klas I-III wobec współczesnych przemian edukacji w świetle koncepcji "Szkoły promującej rozwój dzieci".
Zawiera: Radość w edukacji dzieci niepełnosprawnych - świadomość jej roli oraz stosowane przez nauczycieli strategie / Jolanta Baran.
Zawiera: Aktywizacja uczniów klas początkowych poprzez doświadczenia przyrodnicze / Alina Budniak.
Zawiera: Ewolucja obrazu dziecka w literturze psychologicznej i pedagogicznej / Urszula Gruca-Miąsik.
Zawiera: Sztuka jako źródło harmonijnego rozwoju dziecka / Maria Guśpiel, Jerzy Dyląg.
Zawiera: Dzieci dziewięcioletnie wobec wartości (poziom rozumienia leksyki związanej z przyjaźnią) / Krystyna Gąsiorek.
Zawiera: Cechy interpersonalne uczniów szkoły muzycznej / Izabela Gomółka-Walaszek.
Zawiera: 00
Zawiera: Społeczno-kulturowy aspekt interakcji nauczyciel - dziecko / Magdalena Grochowalska.
Zawiera: Nauczyciel wobec wyzwań przyszłości - dylematy i nadzieje / Urszula Kazubowska.
Zawiera: Zajęcia biblioterapeutyczne promowaniem rozwoju dziecka / Iwona Konopnicka.
Zawiera: Wychowanie ekonomiczne - rzeczywistość a potrzeby (na podstawie badań nad rozumieniem wartości pieniądza u dzieci od 5 do 9 lat) / Małgorzata Kupisiewicz.
Zawiera: Zabawa jako źródło inspiracji poznawczej dziecka / Bożena Muchacka.
Zawiera: Patrzenie na świat przez sztukę / Monika Nęcka.
Zawiera: Wychowanie dziecka do życia w społeczeństwie demokratycznym / Agnieszka Olczak.
Zawiera: Rozwijanie umiejętności czytania w języku obcym u dzieci w kontekście koncepcji inteligencji wielorakich H. Gardnera / Małgorzata Pamuła.
Zawiera: Rozwój dziecka przez edukację ekologiczną (na podstawie badań uczniów w młodszym wieku szkolnym) / Ingrid Pasko.
Zawiera: Umiejętności językowe dzieci i młodzieży lekko upośledzonych umysłowo / Alicja Rakowska.
Zawiera: Udział uczniów zdolnych w zajęciach pozalekcyjnych / Małgorzata Stańczak.
Zawiera: Rola komiksu w stymulacji rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym / Anna Wańczak.
Zawiera: Zachowania ryzykowne młodzieży gimnazjalnej - diagnoza szkolna / Ewa Zawisza-Masłyk, Tomasz Masłyk.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej